Routekaart naar betere beslissingen:

We gaan met elkaar op weg naar een situatie waarin je volledig inzicht hebt in het gedrag van jouw donateurs en de effectiviteit van jouw fondsenwerving. Je verliest geen tijd meer aan het bij elkaar sprokkelen van allerlei gegevens uit je organisatie maar start gelijk met het bestuderen van de inzichten. De inzichten staan in slechts enkele muisklikken voor je klaar. Aan jou taak om de beste keuzes te maken voor de toekomst.

Verkenningsfase

In deze fase zullen we met elkaar vaststellen waar de behoeften van jou en je collega’s liggen op het gebied van inzichten in fondsenwerving. In een paar sessies gaan we met je in gesprek wat de belangrijkste behoeften zijn, waar alle data vandaan moet komen en wie binnen jouw organisatie een rol spelen om de fondsenwerving data-driven te maken. We sluiten af met een verkenningsrapport waarin we deze inventarisatie en alle bijzonderheden samenvatten in een routekaart naar betere beslissingen.

Bouw- en implementatiefase

Op basis van de verkenningsfase gaan we realiseren wat nodig is. Dit start met het aansluiten van jouw data op ons ‘analyseplatform Bartjens’. Dat is namelijk de plek waar we alle data bundelen. Met de expertise van onze mensen structureren we de data en schonen deze waar nodig. Ook lossen we tal van andere knelpunten hier op. Dit doen we zodanig dat de oplossing voor de ene klant automatisch ook de oplossing voor andere klanten is. Standaardisaties dus, maar dan wel op het hoogste niveau. De prijs is standaard maar de oplossing voelt als maatwerk.

Vaak zullen we je aansluiten op onze dashboards. En in een enkel geval, als blijkt dat jouw situatie echt anders is, zijn er wellicht redenen om de data binnen jouw organisatie te structureren en te ontsluiten. In dat geval bieden we een maatwerkoplossing.

Ook kan het zijn dat er aanvullende hulp nodig is. Bijvoorbeeld dataschoning of ander maatwerk omdat er specifieke vragen zijn die niet beantwoord worden met onze dashboards.

Belangrijke voordelen van een analyseplatform tussen jouw CRM-systeem en dashboards.

Leer- en testfase

De vragen die je hebt, heb je al langer. En je hebt geleerd daar omheen te werken. Om tevreden te zijn met wat je nu hebt. Na de implementatiefase krijg je een heel ander, rijker, instrumentarium tot je beschikking.

In deze fase leren we jou en je collega´s om de inzichten in de data om te zetten in actie. Aan de hand van een speciaal cursusdashboard leren we je hoe je alle functies kunt gebruiken. Dit onderdeel sluiten we af met een vaardigheidstest waarvoor je een certificaat ontvangt.

Daarna werk je samen met ons aan een businesscase. Met behulp van jouw nieuwe instrumentarium zoeken we de inzichten en vormen we deze om tot verbetervoorstellen in de praktijk. Te veel werk? Absoluut niet, want al lerende werk je samen met experts in fondsenwerving aan de belangrijkste verbeteringen van je eigen campagnes.

Veranker het leren

In deze fase laten we je (bijna) los. Maar niet zomaar. We geven je een methodiek mee, waarmee je direct aan de slag kan om te blijven leren. We spreken in deze fase met elkaar af hoe we je naar de toekomst toe helpen om de nieuwe inzichten en werkwijze te blijven benutten. Bovendien hebben we in dit eerste jaar nog een aantal uren beschikbaar om je hierbij te ondersteunen. En dat doen we uiteraard graag!

Klantochtenden

Leren en groeien in kennis en ervaring kost tijd en energie. Daarom organiseren we regelmatig een inspirerende bijeenkomst om de kennis van onze klanten te vergroten en cases te bespreken. In deze sessies leren we je hoe je inzichten omzet in acties en daadwerkelijk meer rendement uit je fondsenwerving haalt. De klantochtenden worden verzorgd door een adviseur uit ons adviesteam en een medewerker vanuit Data Inside.

Meer informatie of vragen neem contact met ons op