We hebben een gloednieuw dashboard!
Hebben jij en je collega’s moeite met inzicht krijgen in de werving van nieuwe relaties? Zijn relaties moeilijk te volgen door de hele funnel, vanwege alle systemen/pakketten? Dan is het nieuwe online dashboard iets voor jou. Hèt dashboard dat alle informatie op het gebied van online fondsenwerving die je nodig hebt als online marketeer samenbrengt. Denk hierbij aan Google Analytics, Google Ads, e-mailmarketing, instroom, doorstroom, vervolggedrag en inkomsten. Een aantal klanten hebben het dashboard al in gebruik.
Als Online fondsenwerver is het moeilijk om goed inzicht te krijgen in de werving van je nieuwe relaties, omdat dit vaak een combinatie van verschillende systemen/pakketten (Google Ads, e-mailmarketing, websiteleads) omvat. Zeker het vervolg in het CRM-systeem, wanneer een relatie is geworven, is moeilijk te volgen. Dat is wel essentieel om te weten of je strategie succesvol is. In het nieuwe Online dasboard komt de hele wervingscyclus, van websitebezoeker tot structurele donateur, aan bod. Alle inzichten op één plek in één dashboard.
Met het Online Dasboard kan je het volgende ontdekken:
- Het verkeer op de website van nieuwe en bestaande gebruikers en via welke bronnen en kanalen ze je website hebben bereikt.
- Het aantal mensen die op je website terecht komen via GoogleAds, met informatie als click-through rates en kosten per klik
- Het aantal leads die je hebt geworven via specifieke online campagnes en op welke manier je hen kan bereiken.
- Het verloop van online geworven relaties, zoals doorstroom naar incidentele of structurele donateurs.
- E-mail marketing resultaten, zoals onder andere hoe vaak iets is geopend, hoeveel en waar er is rondgeklikt en uitschrijvingen. Niet alleen van e-mailingen naar online geworven relaties, maar ook naar relaties uit alle andere herkomsten.
- Inzicht in het vervolgcontact uit bijvoorbeeld direct mail en telemarketing naar je online geworven donateurs. Je kan zien welke correspondentie er is geweest en wat de resultaten daarvan zijn.
- Inzicht in je inkomsten vanuit Online fondsenwerving, niet alleen uit online geworven donateurs, maar van alle donateurs die interacteren met je website of e-mails.
Waardevolle informatie waarmee je veel meer inzicht krijgt in (toekomstige) donateurs. En dat inzicht vertalen naar de juiste acties, daar helpen we je graag mee.
Wil je meer weten? Mail of bel Madeleine van der Burg
Telefoon: 06 2921 9626 | Mail: madeleine@datainside.nl
Of klik op de button hieronder:
Een offerte is vrijblijvend.
Verdere informatie
Het aansluiten van het dasboard duurt een aantal weken. We nemen je mee in het proces en helpen je met training en begeleiding op maat zodat jouw data optimaal kan worden benut.