Welke onderzoeksvraag spreekt jou aan?

Uitleg (lees dit even goed door):

Per onderzoeksvraag kun je aangeven of je meewilt doen met je data, een veldexperiment of beide.

Omdat we natuurlijk niet alle vragen direct kunnen gaan onderzoeken, vragen we je om de vragen te rang ordenen.
Je hebt 100 punten te verdelen over de 6 onderzoeksvragen. Hoe meer punten je geeft aan een vraag hoe meer voorkeur je hebt
voor die vraag.

We zijn benieuwd welke jou het meest aanspreekt.

De 6 onderzoeksvragen
Wie ben je?

Voornaam*

Achternaam

Organisatie

E-mail adres

Vraag 1: Dynamiek tussen goede doelen en hun donateurs (portfolio analyse)
Bijvoorbeeld:
- Vaste donateur bij doel X en losse donateur bij doel Y: Waarom is dit zo? Zit er overlap in?
- Gerelateerd? Churn bij de een is acquisitie ander?
- Opzeggers willen graag een ander doel steunen (bij opzegreden): Gebeurt dit daadwerkelijk; matcht dit? Naar welk (type) goed doel migreren zij dan?
- Groeit de taart of veranderen alleen de taartpunten

Extra nodig:
- Data: Opzegreden
- Toestemming nodig om geanonimiseerd data te koppelen op persoonsniveau tussen goede doelen

Heb je interesse hier aan mee te werken?

Aantal punten*

Opmerkingen

Vraag 2: Werkt tijdelijk donateurschap?
Extra nodig:
- Data: Data waarin deze mogelijkheid bestaat/is toegepast en geregistreerd naast de andere donatiemogelijkheden
- Veldexperimenten

Heb je interesse hier aan mee te werken?

Aantal punten*

Opmerkingen

Vraag 3: Wat is de ideale “extra-geef” vraag aan vaste donateurs en tweede geefvraag aan losse donateurs?
Bijvoorbeeld:
- Juiste moment geefvraag, frequentie, kanaal, impact via persoonlijk verhaal óf statistiek.

Extra nodig:
- Data: Campagne informatie (om te kunnen bepalen wat de geefvraag was)
- Veldexperimenten

Heb je interesse hier aan mee te werken?

Aantal punten*

Opmerkingen*

Vraag 4: Donateurs vs. Participanten (petitietekenaars)
Bijvoorbeeld:
- Welke benaderen we het beste voor een gift of tijd?
- Hoe verleid je iemand tot tijd als diegene alleen giften doet of andersom?
- Onderscheid tussen bestaande achterban die tekent én lead-werving (voor het eerst tekenen/aanvragen).

Extra nodig:
- Data: Data waarin op persoonsniveau is bijgehouden of nieuwe mensen EN bestaande donateurs gevraagd zijn petitie te tekenen en hun donatiegedrag (voor en) na petitieverzoek.
- Veldexperimenten

Opmerkingen*

Aantal punten*

Opmerkingen

Vraag 5: Wat is het effect van vragen/bedanken/informeren op life time value/jaarwaarde en uitstroom?
Bijvoorbeeld:
- Welke frequentie van vragen/bedanken/informeren; niet alleen de verhouding.

Extra nodig:
- Data: Campagne specifieke informatie (teksten gebruikt in mails/brieven)
- Veldexperiment

Heb je interesse hier aan mee te werken?

Aantal punten*

Opmerkingen

Vraag 6: Hoe beelden we mensen/dieren af in fondsenwerving campagnes: wat is het effect van ‘In ellende’ óf ‘In hun kracht’ in afbeeldingen op donatiebereidheid en vervolgdonaties.
Bijvoorbeeld:
- Gekoppeld wellicht aan emoties van donateurs: hoop, verdriet, blijdschap, woede, ervaren urgentie

Extra nodig:
- Data: Campagne-informatie/visuele informatie online en DM campagnes (video en/of foto)
- Veldexperimenten

Heb je interesse om hieraan mee te werken?*

Aantal punten*

Opmerkingen

Tot slot

Heb je interesse in halfjaarlijks sessies waarin we dieper ingaan op (een van de) lopende onderzoeken?*