+31(0) 38 426 84 60
info@datainside.nl
  • Diensten
    • Methode
      • Verkenningsfase
      • Bouw- en implementatiefase
      • Leer- en testfase
      • Veranker het leren
    • Inzichten via dashboards
      • Dashboards
      • Analyses
      • Doelgroepprofielen
    • Campagneondersteuning
    • Training, begeleiding en detachering
    • Benchmark en markttrends
  • Over ons
    • Wie zijn we
    • Data Inside team
    • Onze klanten
    • Kennisnetwerk
      • Introductie
      • Kennispartners
        • Nassau
        • Trybes
        • Christal
        • Mailtraffic
      • Adviesteam
        • Jacqueline Brens
        • Patrick van Roest
        • Egbert van Put
        • Mark van Hemert
    • Vacatures
  • Nieuws
    • Blogs
    • Ontvang de Nieuwsbrief
  • Events
  • Contact

Nieuw onderzoek van Debora Eijgenraam-Rijneveld

Posted on 19 juni 2024

Hoe fijn zou het zijn als je een hele betrouwbare voorspelling kan doen hoeveel een donateur in de toekomst zal opbrengen?
Elke donateur heeft een bepaalde waarde – ook wel Life Time Value – die je kan berekenen op basis van de geschiedenis van deze donateur. Zo kan je inschatten wat een donateur in de toekomst naar verwachting nog zal opbrengen.  

We zijn volop in ontwikkeling om dit steeds preciezer in te kunnen schatten. We konden bijvoorbeeld met behulp van het herkomstkanaal al een inschatting maken van hoelang iemand donateur blijft. Afgelopen halfjaar hebben we hier nog een stap verder in gezet:  

Debora Eijgenraam-Rijneveld, student aan de Hogeschool van Amsterdam, heeft bij ons een onderzoek gedaan naar het voorspellen van de Life Time Value van donateurs. 

We willen goede doelen in staat stellen om toekomstige inkomsten beter in te schatten en daarmee strategische beslissingen te nemen. Hiervoor heeft Debora een model ontwikkeld die het aantal (toekomstige) donaties voorspelt. Vermenigvuldigd met de gemiddelde giftwaarde levert dit een goede inschatting van de Life Time Value op. Bij de berekeningen heeft ze onderzoek kunnen doen op basis van de anonieme gegevens van donateurs die bij ons in de markttrends database staan.  

Het nieuwe model bleek verassend betrouwbaar! De uitkomsten hebben gemiddeld een afwijking van slechts 2,6% voor het aantal donaties en 4,2% voor de Life Time Value. Dit maakt het een waardevol model waar we jullie mee willen gaan helpen.

Ben je geïnteresseerd om te kijken wat dit nieuwe model voor jou betekent?
Neem dan contact met ons op! 

Contact
Vorig bericht
Datagedreven worden kost tijd
Volgend bericht
INSIDE bij Proefdiervrij

Recente berichten

  • Nominaties ‘Datagedreven Fondsenwervers 2025’ 9 juli 2025
  • Succesvol migreren naar een nieuw CRM-systeem: 8 tips uit de praktijk 16 juni 2025
  • Versterk je F2F-programma dankzij data 4 juni 2025
  • Hoe data je telemarketing versterkt 5 februari 2025
  • Hoe je data gebruikt als de sleutel tot succesvolle fondsenwerving in 2025 16 januari 2025

Categorieën

  • Klantochtenden (5)
  • Nieuws (52)
  • Workshops / seminars / beurzen (12)

Betere keuzes

Data Inside helpt je om betere keuzes te maken. Dat doen we door jouw campagnes met behulp van data efficiënter te maken. Daarvoor leveren we een aantal diensten zoals dashboards en maatwerk waarbij je via enkele muisklikken inzichten in de effectiviteit van je fondsenwerving krijgt. Samen met ons ervaren adviesteam en vooraanstaande kennispartners, vertalen we de inzichten naar structurele verbeteringen.

Het laatste nieuws

  • Nominaties ‘Datagedreven Fondsenwervers 2025’
  • Succesvol migreren naar een nieuw CRM-systeem: 8 tips uit de praktijk
  • Versterk je F2F-programma dankzij data
  • Hoe data je telemarketing versterkt
  • Hoe je data gebruikt als de sleutel tot succesvolle fondsenwerving in 2025

Contact met ons opnemen

info@datainside.nl
+31(0) 38 426 84 60
Zuiderzeelaan 35, 8017 JV Zwolle
Logo Data Inside

© 2024 Data Inside | Zuiderzeelaan 35, 8017 JV Zwolle | (038) 4268460

  • Home
  • Privacy statement
  • Algemene voorwaarden
  • FAQ
  • Contact