Informatiebijeenkomst en brainstorm – Wetenschappelijk onderzoek met de Universiteit Groningen
februari 4, 2025, 13:00 - 17:00
Wij nodigen je graag uit om deel te nemen aan een onderzoek binnen een unieke samenwerking tussen Data Inside en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG).
Het doel? Met wetenschappelijke inzichten fondsenwervers nieuwe manieren bieden om hun donateurs nóg effectiever te benaderen.
Datum: 4 februari 2024 Tijd: 13.00 – 17.00 uur Locatie: Het Huis van de Gezondheid, Amersfoort (Dankzij MLDS!)
Tijdens deze bijeenkomst lichten we de opzet van dit onderzoek toe en willen we samen met jou sparren over geschikte onderzoeksvragen.
Meld je hier aan (of scroll naar beneden voor meer informatie)
Aanmelden kan tot 31 december
Samenwerking Data Inside en Rijksuniversiteit Groningen
Data Inside en de RUG hebben de handen ineengeslagen om via onderzoek inzichten te ontwikkelen die jouw organisatie direct kan inzetten voor meer datagedreven fondsenwerving. Vanuit de disciplines consumentengedrag, psychologie en data-analyse willen we met deze samenwerking antwoord bieden op vragen als: Hoe maken we de band met donateurs sterker? Wat drijft donateurs in hun keuzes? Hoe kunnen we data-analyse optimaal inzetten om relevante inzichten te krijgen?
Wat kun je verwachten van de sessie?
We organiseren een inspirerende middag voor organisaties die met hun data aan een wetenschappelijk onderzoek willen deelnemen. In deze sessie bespreken we de opzet van dit onderzoek in detail en bieden we je de mogelijkheid om mee te denken over specifieke onderzoeksvragen die voor jouw organisatie relevant zijn.
Programma
Welkomstwoord – door Arné Dutij namens Data Inside.
Presentatie Marijke Leliveld (RUG) – Inzichten vanuit consumentengedrag en psychologie.
Presentatie Hans Risselada (RUG) – Toepassingen van data-analyse en voorbeelden van recente onderzoeksprojecten.
Samenwerking in Praktijk – Realistisch beeld van de vereisten en opbrengsten voor deelnemende organisaties.
Brainstormsessie – Werken aan een eerste onderzoeksvraag die jouw organisatie echt vooruit kan helpen.
Wat er van jou wordt verwacht
Om van dit onderzoek een succes te maken, vragen we enkele concrete toezeggingen:
Toegang tot donateursdata en toestemming voor gebruik t.b.v. onderzoek (zonder persoonsgegevens), zodat we relevante analyses kunnen uitvoeren (ben je klant van Data Inside? Dan is de toegang al geregeld en hoef je alleen toestemming te geven)
Bereidheid om te experimenteren op het gebied van de communicatie met donateurs op basis van onderzoeksresultaten, zodat we de inzichten in de praktijk kunnen testen en toepassen.
Heb je eerst een vraag? Bel dan Arné op 06 461 389 86 of mail Arne@datainside.nl