Uw fondsenwerving in zicht 

Wilt u méér inzicht in de effectiviteit van uw fondsenwerving? De dashboards van Data Inside wijzen u de juiste richting. Onze dashboards geven u inzicht in hoe u presteert ten opzichte van de markt en voorzien u van de juiste informatie om de prestaties van kanalen en leveranciers te kunnen evalueren.

Wilt u regelmatig nieuwe inzichten, gebaseerd op analyses van gedreven mensen met veel kennis van data en van fondsenwerving zonder dat het u tijd of energie kost? Dan zijn wij uw natuurlijke partner. Wij zijn er om u betere keuzes te laten maken en helpen u graag om meer inzicht te krijgen om uw rendement te laten stijgen.


Data Inside Dashboards

Onze dashboards geven inzicht op alle terreinen waar je als fondsenwerver mee bezig bent. Naast een algemene rapportage biedt Data Inside uw bedrijf ook per communicatiekanaal specialistische en gedetailleerde informatie. Daarnaast wordt er iedere dag door onze database marketeers gewerkt aan nieuwe dashboard en worden dashboards vernieuwd en verbeterd 


 

Overall dashboards

Via het dashboard algemene fondsenwerving kunt u de prestaties van lopende campagnes en kanalen goed volgen. Dit kan zowel op uw telefoon, ipad als ook op uw laptop. Volg onder andere hoe uw organisatie het doet ten opzichte van de benchmark (markt) en hoe de instroom en uitstroom zich ontwikkeld, waar deze vandaan komt en welke financiële impact deze heeft. Of volg in een muisklik de huidige resultaten ten opzichte van de begroting en vastgestelde kpi’s.

Met het prognose dashboard prognosticeert u eenvoudig vijf jaar vooruit. waarbij de door u in te vullen investeringen worden doorgerekend op basis van het historische gedrag van de afgelopen vijf jaar. Op deze manier kunt u relatief eenvoudig uitzoeken welke investering voor de meeste impact kan zorgen. 


Programma dashboards

Er zijn een groot aantal analyse-dashboards beschikbaar om in te zoomen op specifieke onderdelen en deze te optimaliseren. Denk aan dashboards voor de (bij)sturing op verschillende communicatiekanalen. Data Inside biedt specialistische programma dashboards aan voor de volgende kanalen : Mailingen, Face-to-Face Marketing, Telemarketing en het uitzetten van inserts. Daarnaast werkt Data Inside op dit moment ook aan een dashboard die u informatie en inzicht verschaft omtrent al uw online communicatie . Verder is er een dashboard om alle wervingskanalen met elkaar te vergelijken zodat je exact weet welke wervingsmethode het beste rendement oplevert na de campagne maar óók na 1,2 of 3 jaar.

Welke inzichten haalt u dan zoal uit een dashboard? U moet denken aan inzichten betreffende de instroom en uitstroom van donateurs, testresultaten, prestaties van leveranciers, , up&downgrades, afwijkingen t.o.v. de branche, ROI, realisatie vs begroting en historie, de combinatie naar externe data, etc.

Specials: Het middle en major donor dashboard geeft inzicht en sturing aan de ontwikkeling van deze doelgroep. Welke donateurs hebben de potentie om hier naartoe door te groeien en welke relaties staan op het punt van uitstromen? Het collecte dashboard geeft inzicht in de prestaties per gebied en collectant.


De inhoud van de dashboards wordt 1 a 2 maal per jaar uitgebreid en vernieuwd met wensen vanuit onze gebruikers en verbeteringen vanuit onze expertise. In deze vernieuwing investeren we meer dan 800 uur. Als je eenmaal klant bent lift je dus automatisch mee op een doorlopende vernieuwing.

 

 

 

Menu