De QR-code is in opkomst, terwijl de acceptgiro juist verdwijnt. Het is nu dus belangrijker dan ooit dat je weet hoe jouw donateur betaalt. Want dan kun je jouw strategie erop aanpassen. Data Inside biedt de informatie die je hiervoor nodig hebt.
Basisgegevens uit je CRM-systeem
Een bankoverschrijving of machtiging? In het Direct Mail dashboard zie je via welke methode is betaald. Je kunt de gegevens bekijken op jaarniveau, maar ook op campagneniveau of segmentniveau. Standaard wordt de informatie hiervoor ingeladen vanuit je CRM-systeem. Daarin zit dus ook de beperking, want in veel CRM-systemen wordt alleen aangegeven of het om een bankoverschrijving of machtiging gaat.
Gedetailleerde betalingsinformatie kan ook
Data Inside heeft nu een methode ontwikkeld om meer gedetailleerde informatie te krijgen. Bijvoorbeeld of een donateur via iDEAL betaalt. Of via een QR-code, acceptgiro of overboeking. Dit vraagt maatwerk, maar hoeft niet ingewikkeld te zijn. Gebruik je Engage, dan kost het aanpassen bijvoorbeeld nog geen 3 uur. Voor andere CRM-systemen maken we een inschatting op maat, zodat je vooraf exact weet waar je aan toe bent.
Meer weten?
Neem contact op met Marijn te Flierhaar. Via een Teams gesprek van 15 minuten kan hij al bepalen wat voor jou de beste oplossing is.